04 November 2010

Alone

Posted by Fatihah at 11/04/2010 01:35:00 PG

Tok hari ke-2 lakiku pegi outstation... Aku sorang2 jak di rumah... Anak2ku masih di kampung.... 


Aku boring sorang2 di rumah... Macam2 benda di polah aku.. Nyusun puzzle, ngemas rumah, tido, surf internet, nanga tv, telepon anak2 & lakiku banyak kali.. Agik juak aku boring... Boring sampey pening palak...


Mun dapat aku x maok tinggal sorang2 di rumah... Tapi ni nak molah Lakiku terpaksa pergi outstation atas urusan kerja... Banyak kali dah aku mok ngekot tapi laki aku madah nya pergi OS bukan main2 tapi atas urusan kerja.. Aku dalam keadaan terpaksa.. mengalah juak... Terpaksa faham..


Aku x suka tido sorang2... Sebab mun aku mok tido aku mesti nyuruh lakiku nyaga ku sampey ku tertido.. Aku x maok nya tido dolok sebelum aku... Aku rasa x selamat & takut mun nya tido dolok dari aku... Tok... aku terpaksa juak tido sorang2 tanpa lakiku & anak2ku sayang..


Sunyi hidupku tanpa laki & anak2ku... Aku terlalu rindu ngan anakku di kampung... x sabar aku nunggu kedatangan lakiku... Aku sunyi tanpa anak2 & lakiku... aku x maok rasa sunyi g... sakitttt..

P/s : Tengahari atau petang tok lakiku datang.. aku nulis entry tok awal pagi.. 1.30 pagi... Aku susah mok tido... x sabar nunggu lakiku datang rumah.. HOME SWEET HOME...

 

5 comments:

MysDear on 04 November, 2010 01:54 berkata...

Assalamualaikum...

samalah kita...sik dapat nak tido.Malam ri dolok giya juak ko.Sampey sedar2 dh kul 7am.Kelam kabut gerak anak2 g sekolah.Ney ndaknya...tdo kul 3.30 am..hehe...tok kul brapa dpt tdo..sik tauk la...adeh!

ummufatihah on 04 November, 2010 09:03 berkata...

Salam kitak duak:

Ha ha ha... Berkongsi perasaan nampak... :)... Cian nya... Waktu laki mek gik keje di Mukah marek, nang biasa gilak rasa ya. Nindak, 4 tahun sik diam sama...

Tapi kinek tuk bila laki dah keje dekat, mauk nak encarik juak munnya outstation walaupun sekejap..

Sabar aahh kawan2...Kira jihad juak ya... :)

Fatihah on 04 November, 2010 10:31 berkata...

Salam MysDear

Susah kmk mok tido kmk tok jenis penakut.. dahlah area tempat kmk diam tuk banyak asuk... mun malam ari alulah kiak kaong.. geli nenga...

Salam UmmuFatihah

Hahahaha... Sekali sekala berkongsi perasaan... x da org lain tempat mok bersyahdu... yalah terpaksa sabar juak mun laki pegi OS...Berjihad lah kita 3... hihihi

MysDear on 04 November, 2010 11:15 berkata...

Assalamualaikum...

M.yah, ktk ada org pake dengan sikpa gik.Tinggal dekat2 jak ngn pemeli.Tok kmk duak katok2 kedirik.Diam jauh dari pemeli..gney2 pn pepandey kedirik jak la...


Fatihah,
ya lah ho..gelik juak nyawa eh...mun asuk ok gik mun org jaik..nau'zubillah...hati2 lah ktk siya.

Fatihah on 04 November, 2010 12:39 berkata...

Waalaikumsalam Mysdear..

Yalah susah juak tinggal jauh2 ngan famili.. mun ada pa2 hal pandey2 dik pun lah ngidup dirik...

Area kamek diam tok banyak org pilipin.. takut kamek mok bergaul ngan dak nya.. walaupun dak nya bait & peramah.. mun klaka ngan dak nya Kamek x pernah madah laki mek g OS takut kamek mok madah kamek sorang2 jak di rumah...

Nilah kita tauk niat org nak... berjaga2 jak..

 

Cahaya Hidupku Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez