06 Disember 2010

Kelainan Ikan Masin & Belacan KOTA BELUD.

Posted by Fatihah at 12/06/2010 04:54:00 PTG
Tok sambungan entry "KAMI DI STRAWBERRY & ROSE GARDEN,KUNDASANG"..Sebelum kamek duak pergi Ranau.. Kamek 2 pergi KOTA BELUD dolok...  Sebab nya ada sigek projek di KOTA BELUD..  

Sementara nunggu Mr.MY Cek Site Projek aku pun jalan2 di pekan KB kei buang masa.. Jadi aku pun jalan2 g market... untuk encari apa2 lain dari yang lain.. Actually pekan tok terkenal dengan nama PEKAN KOBOI sebab penduduk ctok masih makey kuda sebagai pengangkutan dak nya.. tapi masa aku jalan2 di Pekan KB tok x da lah aku nemu org makey Kuda.. tapi nanga org jual Kuda adalah...  & halaman rumah2 org area tok memang ada kuda.. Jadi kira nya x perlu pergi Zoo mun mok nanga Kuda..

OK.. dah kelain g cerita aku.. Masa aku g market aku nemu something different.. Dah aku rasa ya Only In KOTA BELUD..  Jadi aku beli jak.. apa yang aku beli???


Sign tok dah kedak HOLLYWOOD.. tapi banyak org x perasaan sebab x di jaga dan bersemak samun

Tok lah ikan masin yang bersalut cabik.. Aku x pernah nanga tok di Sarawak.. di KK pun x da.. Jadi aku beli.. Ya pun bahagian palak jak yang aku temu.. RM8..  Mun x salah aku.. Org kat market ya madah nama ikan tok "LINGTIN" mun x salah lah.. aku pun dah lupak.. Ikan tok nang nyaman.. di goreng dan makan cicah cabik & limo.. sedapppppp


Ok tok Belacan.. Kelainan belacan tok dgn belacan yang selalu aku beli ialah.. Belacan tok bersalut cabik & di campur lengkuas sikit.. Beza rasa belacan tok ngan belacan yang selalu aku beli.. ialah lebih pedas kira x perlu campur cabik g mun mok molah sambal.. Tapi mun yang suka pedas macam aku.. aku suka engkah cabik banyak2.. & belacan tok lebih wangi... sedap.. rasa belacan.. hahaha

Sebelum balit sarawak tok.. Aku mok ngajak Mr.MY pergi KOTA BELUD g beli Ikan Masin & Belacan ya.. untuk ole2 orang kampung... Sapa maok rasa/tengok nanga  Ikan Masin & Belacan tok boleh kirum.. hihihi.. Ya pun mun berkesempatan pergi Kota Belud g..

2 comments:

sugar2 kapas strawberry on 06 Disember, 2010 17:41 berkata...

nanti nk kirim boleh?hehe

Fatihah on 08 Disember, 2010 08:19 berkata...

Boleh jerr...: )

 

Cahaya Hidupku Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez